מכונות נגרות – סוגים ואיכויות

מכונות נגרות – סוגים ואיכויות

חלק בלתי נפרד מרמת מקצועיות של נגרים ושל נגריות גדולות ומסחריות בימינו קשור בהכרה ובמיומנות התפעול של מכונות נגרות שונות שעומדות לרשותם . כיום קיים מבחר גדול של מכונות נגרות:  מסורי קרייזיק ומקדחי בויאר, מכונות קנטים לצד מכונות ליטוש או השחזה, מכבשים (פרסרים) ועוד. כל אלה עוזרים לבעלי המקצוע להגיע לרמות גימור מדויקות בזמן קצר באופן שלא היה אפשרי בעבר.

התהליך שעובר פריט ריהוט מורכב מרמת חומר הגלם הבסיסי ועד שיוצא לחנויות כולל חיתוך ועבודה העובר דרך חלק גדול ממגוון של מכונות נגרות שצוינו לעיל ואחרות. זהו לעיתים תהליך ארוך, מורכב ולא פשוט לביצוע. בזמן שנגר חובב יכול להסתפק בכלי נגרות פשוטים ובמכונת נגרות רב מקצועית בהיקף קטן, הנגריות המקצועיות זקוקות לעזרתן של מכונות נגרות איכותיות ואמינות שיבצעו עבודה מהירה ומדוייקת במינימום תקלות.

מכונת נגרות – איכויות
בשוק הישראלי קיימים עשרות דגמים של מכונות נגרות מכל הסוגים ממגוון תוצרות, רובן מחו"ל מקצתן תוצרת הארץ. ברוב המקרים מכונת נגרות איכותית תגיע מחברות אירופאיות, בין היתר מבלגיה, מאיטליה ומגרמניה, שכמו בתחומים הנדסיים אחרים נחשבת למובילה בעולם. מכונות נגרות משוכללות יגיעו עם מערכת ממוחשבת שמבקרת את התהליך ואמונה על הדיוק של חיתוכים ופעולות מורכבות. המערכות הללו גם עולות בהתאם ודורשות מיומנות ולפעמים הסמכה מיוחדת של המפעיל שלהן.

מכונת נגרות – סוגים עיקריים
קצרה היריעה מלפרט את כל הציוד הממוכן המשרת את הנגריה המקצועית. לפניכם כמה מכלי העבודה המרכזיים :

קרייזיק – הוא מסור שולחני שתכליתו חיתוך אנכי של קורות עץ. הוא קרוי על שם החברה הגרמנית ששלטה בתחום בשעתו. הקרייזיק הוא כלי הכרחי בכל נגרייה והוא מאפשר חיתוך ישר מדוייק ומהיר של עץ בכל הגדלים.

מקדחת בויאר – מקדחת בויאר משמשת לחיתוך או קדיחה של חריצים באופן אופקי. מקדחת בויאר תשמש את הנגר ביצירת חריצים במקום חורים. למקדח בויאר מאפיינים ייחודיים שהופכים אותו לחיוני חלק מהעבודה שבהם מסור קרייזיק לא יהיה יעיל בהן.

מסור סרט – הוא מכונת נגרות שמאפשרת חיתוך של עץ על בסיס תבנית מסויימת ולא רק בקו ישר.

מכונת קנטים – מכונת נגרות קריטית בעבודות הכוללות הדבקת ציפויים מסוגים שונים על משטחי העץ. היא מאפשרת הדבקה מדוייקת ונכונה של דבק בין העץ למשטח הציפוי, הדבקה שהדיוק והמינון הנכון של הדבק בה הוא חיוני לאיכות המוצר הסופי.

מכבש, או פרסר הוא מכונת נגרות שבאה, נועדו להשלים ולפעמים להחליף את עבודת מכונות הקנטים. בפרסר מחבר בלחץ או בחום לפלטות פורנייר, סיבית וחומרים נוספים.

מכונת ליטוש – מישרת, מחליקה ומבריקה את משטח העץ לאחר העבודה.

לסיכום, מכונת נגרות הינה כלי הכרחי לתפעול יעיל של בית נגרות מקצועי. מכונות נגרות מקצועיות בתחום נותנות תוצר מדויק ואיכות גימור גבוהה, מה שחוסך לנגריה זמן עבודה רב וכוח אדם.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

Bookmark and Share