הסרת שיער בפנים

הסרת שיער בפנים

הסרת שיער בפנים הינה אתגר המכנס את מיטב מוחות עולם הדרמטולוגיה והאסתטיקה הרפואית לחיפוש אחר פתרונות יעילים. למה? כי פנים, מעצם היותם "כרטיס ביקור", מחייבות טיפוח. אך לא כל מטרה מקדשת את האמצעים, במיוחד כשמדובר בעור עדין שכל טיפול שאינו תואם אותו עלול ליצור בו כוויות, חתכים או כתמי פיגמנטציה עיקשים. הסרת שיער כחלק משגרת טיפוח ידידותית לעור הפנים מחייבת סקירה של כל טיפול בשל הצורך בהתאמה המושלמת לגוון השיער והעור, כמו גם לסוגו. אם הגילוח מתיש, תוכלו תמיד לפנות לסיועם של קרמים להסרת שיער או להיעזר בטכנולוגיית הלייזר והבזקי האור.

קרם להסרת שיער

קרם להסרת שיער או דפילטור הינו תכשיר כימי הממיס את שורש השערה ומאפשר את הסרתה ביתר קלות. התוצאות המתקבלות טובות יותר מאלו המתקבלות בגילוח המותיר אחריו זיפים מחודדים ומיניאטוריים הצומחים לעתים שעות ספורות לאחר הגילוח. לרוב תוצאות השימוש בתכשירים מקומיים אלו אורך מספר ימים וצורך השגחה רבה בעת המריחה בשל החומרים הפעילים המצויים בקרם העלולים ליצור כווייה ושאר גירויים בעור.

כיום, הודות לפיתוחים מחקריים בענף הדרמטולוגיה, ישנן ערכות מושלמות המאריכות באופן ניכר את טווח השפעת הקרמים האפילטיביים עד כדי מספר חודשים. הסוד טמון בנוסחאות הייחודיות המשלבות את סגולות צמחי המרפא עם המרכיבים הקוסמטיים הפעילים הממיסים את השערה. שילוב זה יוצר ערכה ידידותית לעור הפנים שגם מבצעת את מלאכתה נאמנה. ומהו ביצוע יעיל- התאמה מושלמת לכל גוון וסוג שערה, תלישת השערה מהשורה, מניעת צמיחתה המחודשת ופנים במרקם חלק ונעים למגע במשך חודשים שלמים.

הסרת שיער פנים – הבזקי אור או לייזר?
לשם הסרת שיער פנים באמצעות לייזר או הבזקי אור חייבת להתבצע התאמה מושלמת בין סוג השיער, גוונו וגוון העור ולבין הטכניקה הנחוצה לו. טיפול לייזר בעיקרו מתבסס על המרת אנרגיית אור לחום לשם הריסת שורש השערה ומניעת צמיחתה המחודשת. הקרן נקלטת בשורש השערה הודות להתאמת אורך הגל לפיגמנט המאפיין אותה. אורך גל קצר הינו אפקטיבי יותר אך בעודו עושה חסד עם בהירי השיער והעור, הוא עלול להזיק לבעלי גוון עור כהה בשל קליטתו המוגברת לא רק בפיגמנט שבשורש השערה אלא גם במלנין המצוי בעור. אלמנט נוסף הנלקח בשיקול הדעת הוא סוג השיער ועוביו. מרבית הלייזרים מותאמים לבעלי שיער בינוני עד עבה. שיער דק מקטין את הצלחת הטיפול, במיוחד עם גוונו בהיר מדי.
להבדיל מקרן הלייזר המדויקת אך מצומצמת לאזורים ספציפיים, ישנם טיפולי הסרת שיער במכשירי אינפרא אדום (IPL). אלו מבוססים על עקרון הדומה בפעולתו ללייזר אך פועל על כמה מאות גלים באורכים שונים ולא על גל אחד. חסרונו הוא בחוסר יכולת סינון הגלים שאינם תואמים לפיגמנט עורו ושערו של המטופל ובכך פוחתת מידת האפקטיביות של הטיפול.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

.

Bookmark and Share