תשתיות לוגיסטיקה והקשר אל תכנון ערים

תשתיות לוגיסטיקה והקשר אל תכנון ערים
במקרים האופטימאליים ובעולם בו נכון היה לחיות, כל עיר הייתה מתוכננת בצורה אחידה הן מבחינת תשתיות, מבחינת לוגיסטיקה, מבנים , כיכרות, גינון ועוד.
לצערנו הרב העולם אינו מקום אידיאלי ויש לא מעט לשפר בו על מנת שנגיע למקום בו נכון לחיות וכך גם לגבי תכנון ערים.
במרבית מהערים בישראל בפרט ובעולם בכלל, לא ניתן לאתר אחידות בתכנון ובעיצוב של העיר וישנן לא מעט ערים אשר בהן לא התבצע כלל תכנון, ועל כן כל העיר ניראת כגיבוב אחד של מבנים, כיכרות גינות וכדומה.
לשאלתכם מהי עיר בה התבצע תכנון ערים, אתם יכולים לרגע לדמיין בראש את העיר ניו יורק, שם בוצע באופן קפדני תכנון לרבות תשתיות, לוגיסטיקה ועוד.
אנו יכולים לראות כי בעיר ישנה חלוקה ברורה של שדרות ממזרח ומערב וכך גם לגבי הרובעים.
עצם התכנון הקפדני של העיר, ניתן בקלות וללא כל בעיה להתמצא בה, על אך גודלה העצום.
מאידך אם אתם רוצים דוגמא לעיר אשר בה לא בוצע תכנון ערים, אתם יכולים לרגע לדמיין את העיר תל אביב, כן העיר ת"א במרכז ישראל.
העיר אינה מתוכננת כלל בין אם זה מבחינת הגינות, הכבישים, הירוק בעיניים ועוד. נדמה היה כי מישהו ניסה בעבר לתכנן את העיר, משום שהיא בנויה משדרות לרבות בן גוריון, רוטשילד, ארלוזורוב, בן יהודה ועוד, אך בשלב מסוים מישהו זנח את התכנון, וכל מה שיש בעיר בוצע ללא כל קשר לתכנון.
מהו תכנון ערים
תכנון ערים הוא תחום אשר צובר תאוצה רבה ברבות השנים, ופקולטות רבות של אדריכלים מתמחים בתחום זה.
רבים לבטח ירימו גבה ויגידו כי אין בנייה של ערים חדשות ולשם מה יש צורך בתחום זה, ומדוע הוא כה פופולארי, אך קחו בחשבון כי על אף חוסר הקרקעות לבניית ערים חדשות, לא מפסיקים את הפיתוחים ועדיין ניתן למצוא לא מעט בנייה חדשה ופיתוח של ערים בישראל בפרט ובעולם בכלל.
כל עוד בוצע תכנון קפדני של בניית העיר, זה מקנה לתושבים ולמבקרים את האפשרות להתמצא באופן קל ומהיר בעיר ומשדרג את איכות החיים של כלל התושבים. צריך לזכור כי אם התבצע תכנון טוב, הרי שזה ישפיע על כל התחומים, בין אם זה על אופן התחבורה שתהיה יעילה ומהירה, אפשרות לבניית מסלולי אופניים שיהיה נוח לרכב עליהם בעיר, תשתיות החשמל, מערכות הביוב, ועוד.
חשוב לזכור כי כל עוד תכנון ערים הוא מקצועי ומיומן, כך איכות החיים של התושבים תעלה והם יוכלו לחיות בסביבה נוחה ונעימה יותר. הם יוכלו לדרוש שכירויות גבוהות יותר עבור המבנים שברשותם, להגיע ממקום אחד למקום אחר במהירות ובקלות, מבלי לבזבז זמן ואנרגיות, ובכלל החיים יהפכו להיות ירוקים וטובים יותר מאי פעם.
*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .
Bookmark and Share