משכנתא – צעד צעד בדרך אל הבית

משכנתא – צעד צעד בדרך אל הבית

משכנתא נחשבת כיום כלק בלתי נפרד משגרת חייהם של זוגות צעירים רבים. מדובר בהלוואה ייעודית לרכישת בית בתשלומים חודשיים קבועים העשויה להימשך עשרות בשנים. בהתאם לכך חשוב ביותר להתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים בנושא משכנתא בטרם נטילתה.

משכנתא – צעד צעד בדרך אל הבית

משכנתא הינה חלק בלתי נפרד משגרת חייהם של זוגות צעירים ואחרים במשך שנים רבות. מדובר בהלוואה ייעודית לרכישת בית בתשלומים חודשיים קבועים העשויה להימשך עשרות בשנים.

כמו לפני רכישה של מוצרים חיוניים בכלל ואלה שעלותם נאמדת במאות אלפי שקלים בפרט גם ואולי בעיקר בנושא כה חשוב, כה מרכזי וכה מהותי בחייהם של זוגות בתחילת דרכם המשותפת – חשוב ביותר להתייעץ עם אנשי מקצוע מומחים בנושא משכנתא.

מבחר יועצי משכנתא נגישים וזמינים בעבורכם. על מנת להתאים לכם משכנתא שתוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים שייקבעו במסגרתה חשוב לערוך פגישת עבודה ממושכת עם היועץ שייבחר. חשובים הגילוי הנאות והשקיפות המרבית של מצבכם, כדי שאיש המקצוע יוכל לבנות לכם תכנית המתאימה לאפשרויות וליכולותיכם.

יועצי משכנתא בקיאים במסלולים השונים. לבקשתכם כל יועץ יבדוק את המסלול המתאים לכם מול חברות מימון ובנקים שונים. אגב, חשוב להתייעץ גם לאחר שלקחתם משכנתא ואתם מצויים בשלבים שונים של החזרתה. ניתן להוזיל את הריבית שאתם משלמים על המשכנתא, בין השאר באמצעות מחזור המשכנתא.

המשכנתא היא השקעה לטווח ארוך. באמצעות מחשבון משכנתא ניתן לחשב מה הוא גובה התשלומים החודשיים במשך כל התקופה של ההלוואה. טוב וחשוב לערוך חישוב, אבל גם כאשר הנתונים ידועים והמספרים גלויים – עדיין אתם ניצבים בפני קושי מתמשך. מתקשים להחזיר משכנתא? אל תתמודדו עם הקושי לבדכם. פנו אל יועצי משכנתא.

קלישאה? אולי, אבל מה שבטוח – ביטוח

מאחר שמדובר בהלוואה בסכום גבוה, חלק מדרישות הסף של המעניקים את המשכנתא היא התחייבות לבצע ביטוח משכנתא.

ביטוח משכנתא הוא תעודות הביטוח של הבנק המלווה את הכסף למשכנתא כי בקרות מקרה כל שהוא של פטירת מי מהלווים וכתוצאה מכך היקלעות למצב שבו לא ניתן להחזיר את ההלוואה בתשלומים, כנדרש, הבנק יקבל את יתרת הכסף המגיעה לו.

ביטוח משכנתא הוא אינטרס כפול – של מעניקי ההלוואה ושל מקבליה. ביטוח זה מגן על בני המשפחה, אם וכאשר כתוצאה מפטירת המפרנס העיקרי או בשל אובדן כושר העבודה שלו נקלעת המשפחה למצוקה כלכלית ולחוסר יכולת להמשיך לעמוד בתשלומים.

משכנתא היא הסעיף המרכזי והכבד ביותר בדרך כלל בסל ההוצאות המשפחתי. משפחות רבות נדרשות להקצות מדי חודש אלפי שקלים להחזר הלוואת המשכנתא. לא בכדי היא נתפסת כגורם משעבד, אשר מחייב מאמץ רב-שנתי מתמשך, כדי שאפשר יהיה לברך על המוגמר ולרכוש בעלות מלאה על הבית.

הכול צפוי – הטוב והרע

בכל מקרה, מאחר שמדובר בהלוואה אשר הלוקחים אותה מתחייבים להחזירה באמצעות תשלומים חודשיים גבוהים וקבועים, עם השנים עלולים לחול שינויים לרעה במצב הכלכלי של המשפחה, מצב המחייב היערכות שונה. משכנתא היא חלק בלתי נפרד מחייהם של זוגות רבים, הקושי להחזירה עלול לגרום למשבר זוגי. לפני שאתם פונים ליועץ לענייני נישואין – פנו אל יועץ משכנתא.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי

Bookmark and Share