אחזקת רכב- כל מה שצריך לדעת

כאשר רוכשים רכב מתייחסים בדרך כלל לעלות הרכב כהוצאה המרכזית, אבל למעשה ההוצאה כלל אינה מסתכמת בעלות הרכב בלבד שכן לתחזוקה הרכב יש עלויות לא מבוטלות שמגיעות לעשות אלפי שקלים מדי שנה. על מנת לאמוד באופו ריאלי עלות אחזקת רכב יש להתייחס למספר פרמטרים שנכנסים לקטגוריה זו.

  • הוצאות דלק- ההוצאה החודשית המורגשת של עלות אחזקת רכב היא הוצאות הדלק. עם עליית מחירי הדלק מחיר של מיכל ממוצא מגיע לכ- 300 שקלים וברכבים גדולים אף כפול מזה. לאנשים שעושים שימוש ברכב, טנק דלק ממוצע מספיק לשבוע, לעיתים יש צורך למלא דלק אף פעמיים בשבוע- מה שאומר שעלות הוצאות דלק הופכת להיות הוצאה שבין אלף לאלפיים שקלים בחודש.
  • טיפולים- טיפולים הוא סעיף אינטגראלי וחשוב באחזקת הרכב, כאשר העניין הוא שככל שתקפידו לעשות טיפולים תקופתיים בזמן ובמוסך המרכזי, כך עלות אחזקת רכב לטווח הארוך תהיה נמוכה יותר. יתכן ששירותי המוסך של החברה יעלו לכם יותר, אבל הם יעניקו את הטיפול המקצועי ביותר לרכב, מה שיבטיח תקינות לטווח ארוך יותר. תדירות ממוצעת של טיפולים לרכב היא לכל עשרת אלפי קילומטרים.
  • חלקי חילוף- חלקי חילוף הם חלק אינטגראלי בטיפולי תחזוקה כמו גם עלות אחזקת רכב. לרכב שלנו יש בלאי טבעי שלא ניתן להמנע ממנו. זה נכון שטיפול מקצועי שנעשה בזמן יקטין את השחיקה, אבל לא ימנע אותה. ישנם סוגים שונים של חלקי חילוף בשוק ובעוד שהמקוריים יהיו בדרך כלל יקרים יותר, חלקי חילוף חלופיים במחיר זול עלולים להיות בעלי תוחלת חיים נמוכה ואף לא להתאים לרכב. אם אתם רוצים לחסוך תנסו למצוא חלקי חילוף ברמה סבירה, גם אם הם לא המקוריים. באופן כללי, במיוחד כאשר מדובר על רכב חדש, לא כדאי לקחת סיכונים.
  • הוצאות ביטוח- הוצאות הביטוח גם הן מהוות חלק לא מבוטל מההוצאה החודשית של עלות אחזקת רכב. ביטוח הרכב מורכב מביטוח חובה, ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף שכולל בתוכו הוצאות גרימת נזקים לצד ג'. הוצאות ביטוח מסתכמות לכדי כמה אלפי שקלים בשנה, כאשר יש מקום לחסוך בסעיף זה תוך ביצוע התאמות ובחירת הסעיפים הרלוונטיים לפוליסה.
  • קנסות- זה אמנם לא סעיף מחייב, אבל מי מאיתנו לא חטף לפחות רפורט אחד בשנה האחרונה. דוחות חניה, דוחות משטרה, גרירת רכב ועוד הן הוצאות שקשה מאד להמנע מהם, ולכן מוטב לקחת אותם בחשבון במהלך תכנון ההוצאות השנתי.
  • ירידת ערך של הרכב- כל רכב מאבד מערכו מדי שנה שיעור שבין חמישה לעשרה אחוזים. רכב הוא אמנם אינו השקעה ואנחנו לא קונים אותו מתוך הנחה שנעשה עליו רווח, יחד עם זאת מדובר על הוצאה ראשונית גדולה ולא מבוטלת ולירידה בערך שלה כדאי להתייחס.
Bookmark and Share