על הרכיבים התזונתיים השונים

כולנו יודעים עד כמה לתזונה שלנו ישנה השפעה רבה מאד על בריאותנו, וככל שהיא מאוזנת וכוללת את כל הרכיבים התזונתיים החשובים לנו, כך הסיכוי שלנו לשמור על משקל גוף תקין ובריאות מלאה, גבוהים יותר. מה מאפיין את הרכיבים התזונתיים השונים? הנה, התשובה:

  • חלבונים – החלבונים, שאותם אפשר למצוא במוצרי חלב למיניהם, בבשרים, דגים, בקטניות וגם בדגנים, נחשבים לאחד הרכיבים החשובים ביותר במסגרת התזונה שלנו. הם אלה האחראיים על בניית רקמות הגוף שלנו, הם לוקחים חלק במנגנוני ההתגוננות של גופנו וכן אחראיים על כושר התכווצותם של השרירים שלנו. במקביל הם גם ידועים כתורמים לתחושת השובע ולכן יעילים גם בשמירה על משקל תקין, שכן בשל השובע שאנו חשים, אנו נמנעים ממזונות מיותרים, כמו חטיפים (שתיית קפה באלאנס לאחר הארוחה, למשל, קפה הכולל חלבונים וגם סיבים תזונתיים הידועים כתורמים לתחושת שובע, י ובכך למנוע מאתנו נשנושים מיותרים בין הארוחות).
  • שומנים – השומנים, שמורכבים מפחמן, חמצן ומימן, מהווים מקור חשוב לאנרגיה. את השומנים אפשר למצוא בבשר שמן, בחלב, בחמאה, בשמן וגם בחלמון ביצה. הם נאגרים בגופנו ומגנים על איבריו הפנימיים של הגוף. בנוסף הם לוקחים חלק חשוב בתהליך ייצור ההורמונים וגם בראייה. חשוב לזכור כי ישנם שומנים שפחות רצויים לנו. השומנים, המגיעים ממוצרי חלב ומבעלי חיים למשל, כוללים חומצות שומן רוויות, העשויות להזיק לנו. לעומת זאת, שומנים צמחיים או אלה המגיעים מהדגים, נחשבים לשומנים טובים ואפילו חשובים מאד.
  • פחמימות – הפחמימות נחשבות למקור האנרגיה המרכזי שלנו וחשוב לשלב אותם בכל תפריט. אפשר למצוא אותם במאפים למיניהם, בתפוחי אדמה ואפילו בדבש. הם מורכבים מחמצן, מפחמן וגם ממימן. אכילה מופרזת של פחמימות נחשבת ככזו שפחות מומלצת לנו, שכן הפחמימה הופכת לשומן, שכידוע, פחות טוב לגופנו (ובמיוחד למי שמעוניין לרדת במשקל ולשמור על משקל גוף תקין).

בין אם זו שתייה של קפה באלאנס לאחר הארוחה, קפה התורם לתחושת שובע, ובין אם שילוב של מזונות העשירים בוויטמינים שונים וגם חלבונים, חשוב להקדיש גם זמן לפעילות גופנית, ובכלל לאמץ הרגלים שידועים ככאלה המסייעים לשמור על המשקל. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל וגם עם דיאטנית מוסמכת על מנת לבנות תפריט מתאים.

Bookmark and Share