כל מה שכדאי לכם לדעת על סיבים תזונתיים

אתם ודאי יודעים לא מעט על התועלת שבצריכת סיבים תזונתיים וגם עד כמה הם חשובים לבריאותנו. ידיעות על כך מתפרסמות בעלוני בריאות שונים ואפילו דיאטניות רבות טורחות לחזור על כך שוב ושוב. ואכן, הסיבים התזונתיים, שאותם תוכלו למצוא במגוון של מזונות, נחשבים לרכיב תזונתי חשוב ומומלץ, כזה שכדאי לשלבו במסגרת התפריט היומי שלכם. מה כדאי לכם לדעת על סיבים אלה ומדוע הם נחשבים לרכיב מומלץ? על כל זאת ועוד, לפניכם.

מה מציעים במסגרתם הסיבים התזונתיים

את הסיבים התזונתיים אפשר למצוא בתוך חלקי הצמח. הם אינם נספגים במערכת העיכול וגם אינם מתעכלים כמו מזונות אחרים. קפה באלאנס מציע לנו גם סיבים תזונתיים. סיבים אלה, כמו שבקפה וכמו שבמזונות אחרים נחלקים לשני סוגים: סיבים מסיסים וסיבים שאינם מסיסים. את הסיבים המסיסים אפשר למצוא במזונות כמו קטניות, פירות, שיבולת שועל, זרעי פשתן ועוד. את הסיבים שאינם מסיסים אפשר למצוא בירקות, בדגנים ובחיטה. יתרונם של הסיבים הוא העובדה שהם תורמים לתחושת השובע, כמו זו הנוצרת לאחר שתיית קפה באלאנס.

מדוע הם כל כך מומלצים לנו

הסיבים התזונתיים מציעים לנו יתרונות רבים ולא בכדי נחשבים למומלצים מאד. סיבים תזונתיים עשירים בוויטמינים רבים ובמינרלים, שחשובים לבריאותנו ותורמים לנו לא מעט. סיבים מסייעים לפעולת מעיים טובה יותר וגורמים לייצור מוגבר של מיצי עיכול ישירות מהלבלב. הסיבים עוזרים לייצר בקטריות וגם פרטיות החשובות לגופנו וגם יוצרים אצלנו, כאמור, תחושת שובע. שתיית קפה באלאנס, למשל, קפה שיש בו סיבים תזונתיים, מיד לאחר הארוחה, יכולה לגרום לנו לחוש שבעים יותר ולמנוע מאתנו נשנושים מיותרים, שצריכה רבה מהם עשויה לגרום לעליה במשקל. בדרך זו אנו אוכלים באופן מסודר, נמנעים מחטיפים וממזונות אחרים שכן אנו שבעים יותר, עובדה המסייעת לנו לשמור על משקל גוף תקין, ובמקביל ליהנות משאר יתרונותיהם של סיבים אלה.

חשוב כמובן לשלבם במסגרת התפריט היומי, ובעיקר בזכות יתרונותיהם ותרומתם העצומה לבריאות ולתחושה האישית שלנו. אבל, חשוב גם לזכור שלצידם כדאי לעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע, וכמה ימים במהלך השבוע וכן להקפיד לשתות כמות מספקת של מים. כדי לבנות תפריט יומי בריא, המכיל את כל הערכים התזונתיים החשובים, לרבות הסיבים, מומלץ להיעזר בדיאטנית מוסמכת, המתמחה בכך. שילוב בין כל אלה יעזור לכם ליהנות מבריאות טובה, ובכלל – מאורח חיים בריא ונכון יותר.

Bookmark and Share