אחזקת רכב- כל מה שצריך לדעת

לפני שאנחנו רוכשים רכב אנחנו בודקים את העלות שלו ועל בסיסה עושים את השוואת הכדאיות של רכב כזה או אחר, אבל למעלה העלות הריאלית של הרכב מורכבת לא רק מהמחיר של הרכב עצמו אלא ממרכיבים נוספים.

ריכזנו עבורכם את כל הסעיפים של עלות אחזקת רכב באופן שיוכל לאפשר תמונה בהירה.

  • אחוז ירידת הערך- כל רכב מאבד מהערך שלו מדי שנה. יש רכבים ששיעור הירידה שלהם גבוה מאחרים. כמובן שהביקוש שלהם בשוק משפיע גם על ירידת הערך וגם על מהירות המכירה בבוא העת.
  • דלק- אחד הסעיפים הגבוהים ביותר של עלות אחזקת רכב חודשית היא הוצאת הדלק שיכולה להגיע לאלפי שקלים בחודש. הרכבים החדשים שמיוצרים כיום הם חסכוניים למדי והביצועים שלהם טובים מה שאומר שהם בדרך כלל צורכים פחות דלק מהמכוניות הישנות. כיום ישנן אפשרויות נוספות לצמצום הוצאות על דלק כמו מערכות גז או רכבים היברידיים שמסייעים לא רק לשמור על הכיס אלא גם על איכות הסביבה.
  • ביטוחים- סעיף נוסף הוא סעיף ביטוח הרכב שגם הוא משתנה גם מבחינת סוג הרכב עצמו וגם מבחינתו של המבוטח. ישנן דרכים שונות לצמצם את הוצאות הביטוח ומומלץ להיוועץ עם סוכן ביטוח לפני שמחליטים על פוליסה כזו או אחרת.
  • תיקונים וטיפולים- על מנת להבטיח את תקינות ובטיחות הרכב חשוב מאד להקפיד על השלמת כל הטיפולים והתיקונים בזמן. מומלץ לעשות שימוש בחלקי חילוף מקוריים, אף שאלה יהיו קצת יותר יקרים מהחלקים הלא מקוריים הם יבטיחו אמינות ועמידות. הקפדה על ביצוע הטיפולים בזמן תחסוך לכם כסף לטווח הארוך ותמנע תקלות.
  • רישוי- כל רכב צריך לעבור טסט פעם אחת בשנה לפחות ועל בעל הרכב לעמוד בהוצאות הנפקת רשיון רכב מדי שנה. עלות רשיון הרכב היא קבועה ואיתה גם עלות הטסט, אבל רכב שלא עבר את הבדיקות שלו יצטרך לעבור את כל התהליך פעמיים לפחות, מה שיאריך את הפרוצדורה וכנראה גם ייקר אותה.

דרכים שיסיעו לכם להקטין את היקף עלות אחזקת רכב

זה נכון שאי אפשר להמנע מההוצאות, אבל זה לא אומר שאי אפשר לשלוט עליהן. יש דרכים שונות שתסייענה לכם להקטין את היקף ההוצאות ובכך להקל באופן משמעותי על הכיס. במיוחד כשעושים שימוש נרחב ברכב, על אחת כמה וכמה כאשר יש יותר מרכב אחד בבית הצמצום הזה יהיה מורגש במיוחד. צמצמו עד כמה שניתן את השימוש במזגן במהלך הנסיעה, הקפידו למלא דלק לפני שהמיכל נגמר לחלוטין, וודאו שאתם משתמשים בפוליסת הביטוח המתאימה ביותר ושאין אחת אחרת שמתאימה יותר בשוק, כך גם בידקו את כל סעיפי הפוליסה ואת מידת הרלוונטיות שלהם עבורכם. במידה ואין רלוונטיות ותרו על הסעיפים, זה יוזיל את העלות שלה.

Bookmark and Share