מגנים על האופנוע

ארץ ישראל, בעיקר במרכז הארץ, ידועה בכמות גדולה של רוכבי אופנועים. ישנם כמה סוגי רוכבים שכיחים, ביניהם: רוכבי אופנועים מסוג כביש, רוכבי קטנועים עד 500 סמ"ק, ורוכבי אופנועי קאסטום כגון הארלי דוידסון. כיאה להיצע הגדול של אופנועים ורוכביהם, קיים היצע גדול לא פחות של ציוד לאופנועים. בין אם מדובר בציוד מיגון כגון מנעולים לאופנועים ולבין אם מדובר בציוד חורף כגון חליפת סערה, הצורך בציוד הוא גדול ועל כן מומלץ להצטייד בכל פריטי הציוד ההכרחיים וגם כאלו אשר יסבו הנאה וחווית רכיבה מושלמת. חשוב לציין כי ישנם פריטי ציוד אשר עתידים להיות הכרח עבור סוג אחד של רוכבים בלבד, על כן על כל רוכב להכיר את הציוד לו הוא זקוק וממנו ייהנה ולהצטייד בהתאם.

חשיבות הגנה על הרוכב ועל האופנוע

האופנוע הוא כלי רכב שאינו ממוגן כמו אוטו בעל 4 גלגלים ומעטפת פח, על כן חשיבות ההגנה על הרוכב היא גבוהה. בניגוד לדעה הרווחת, הסכנה הממשית לרוכב האופנוע, היא הנהגים מסביבו ומפגעי בטיחות בכביש ולאו דווקא הרוכב עצמו. על כן, מעבר להיות הרוכב נהג מצטיין, יש להגן ככל האפשר על הרוכב בעזרת ציוד אופנועים שונה המתאים לסוגי הרכיבה השונים. דרך אחת המאפשרת הגנה על הרוכב בעת העונה הגשומה והקרה, היא חליפת הסערה. חליפה זו היא אטומה ומאפשרת לרוכב ליהנות מחוויות רכיבה נוחה וחמימה שאינה תלויה במזג האוויר. ישנן כמה דרגות של חליפה מסוג זה, אך חליפה טובה ואיכותית תסב הרגשת נוחות מלאה לרוכב ותאפשר לו להתרכז אך ורק בנהיגה.

כמו הגנה על הרוכב עצמו, יש גם להגן על האופנוע עצמו. גניבות אופנוע היא סכנה ממשית ויש לעשות ככל האפשר בכדי למנוע את גניבת האופנוע. מפאת גובה המחיר לביטוח מקיף כמו גם הדרישות הגבוהות עבור הביטוח, בעלי אופנועים רבים, אינם נוהגים לבטח את האופנוע בביטוח מקיף. על כן, רצוי לרכוש מנעולים שונים אשר ירתיעו את הגנבים או יסכלו את משימת הגניבה. מנעול חזק ועמיד, המותיר רושם של מנעול שמסובך לפרוץ, עתיד לגרום לגנב המזדמן להירתע.

כי האיכות חשובה

כאשר מדובר על הגנה ובטיחות הרוכב והאופנוע, יש לדאוג לרכוש ציוד איכותי ומתקדם. כאשר מדובר על הגנה ונוחות רכיבה בעונת החורף הגשומה, רצוי לרכוש חליפת סערה איכותית וכזו אשר תגשים את הייעוד שלה. אותו כלל נח לו על מנעולים לאופנועים המגנים על האופנוע מפני גניבה במיוחד כאשר מדובר על ארץ בה אחוז הגניבות של אופנועים, הוא גבוה.

למידע נוסף: מאזדה 6

Bookmark and Share