עגלות תינוק מומלצות לתאומים

ברכת מזל טוב כפולה ומכופלת להולדת התאומים. אין ספק שטיפול בשניים מצריך רכישת אביזרים מרובה, אבל רק עגלה אחת, עגלת התאומים תשמש את שניהם בו זמנית מרגע שהם נולדים ואילך. מה מומלץ לרכוש? על מה לשים דגש? תשובות לשאלות אלה ועוד, במאמר הבא.

עגלות לתאומים נחלקות לשני סוגים: מבנה טור ומבנה רחב. עגלות תינוק מומלצות לרכישה בהתאם למבנה הבית ולכוח הפיזי של מי שדוחף את העגלה ברוב המקרים. חשוב לציין כי לכל עגלת תינוקות יש יתרונות ויש חסרונות.

עגלת תאומים בטור

עגלת תאומים כגון זו נוחה לדחיפה במקומות צרים ובהחלט מאפשרת תנועה באזורים מרובי אדם ביתר קלות. יתרון זה בא לידי ביטוי גם בהתנהלות בבית, כלומר עגלת טור תעבור בהצלחה בכל מפתח דלת. העגלה גם מושכת תשומת לב פחותה יותר מאשר עגלת תאומים רחבה.

החיסרון הבולט של עגלה מסוג זה היא העובדה כי קיים קושי לסובב אותה. מעבר לכך שדה הראייה של המושב השני מוגבל, וכך גם המקום שיש לרגליים. יש עגלות בהן המושבים מופנים זה מול זה. אחד מהתאומים יישב נגד כיוון הנסיעה ועלול להרגיש בחילה בגלל זה. סביר להניח שבגיל מאוחר יותר יתחילו הילדים גם לריב על מקום הישיבה…

עגלת תאומים רחבה

רבים בוחרים בעגלה הרחבה כי היא מאפשרת לשני הילדים לחוות את העולם באותו אופן מבחינה אובייקטיבית, כאשר פניהם קדימה ושדה הראייה שלהם רחב. נוח להורה לגשת אליהם כאשר הם יושבים כך. העגלה הזו נחשבת בטוחה כי היא בעלת בסיס רחב על הקרקע.

לצד היתרונות של עגלת התאומים הרחבה קיימים גם מספר חסרונות: העגלה רחבה מאוד ולכן קשה לפעמים לעבור איתה דרך דלתות צרות או בין מכונות חונות. בגלל אותה סיבה קשה להתקדם איתה במדרכות צרות או להיכנס למעליות צרות. בנוסף לכך קשה יותר לסובב אותה ודרוש כוח פיזי לשם כך. העגלה מושכת תשומת לב ולכן גובה את תגובות הסביבה.

עגלות תינוק מומלצות לתאומים – יש דבר כזה?

תאומים הם עולם ומלואו כפול שניים. הטיפול בשני תינוקות מצריך כוחות כפולים, אך השמחה כפולה באותה המידה, על כך יעידו הורים רבים. שתי העגלות (הרחבה והצרה יותר) נחשבות איכותיות וטובות, והבחירה תתבצע בהתאם לאופי של המשפחה ולשיקולים נוספים. על כל פנים, חשוב לזכור להתייחס גם לאופן הקיפול, למעצור הקדמי, למחיר העגלה, ליציבות העגלה, למנשא תיק ההורה ולהגנה המיטבית מפני השמש והגשם.

למידע נוסף: התפתחות אישית

Bookmark and Share