דימוי עצמי ומודעות עצמית – מרכיבים הכרחיים לצמיחה והצלחה

הדימוי העצמי שלנו (Self Image) משפיע על כל היבט בחיינו, מאופן הביטוי שלנו ודרך הבחירות המקצועיות שלנו, מבחירת בן או בת זוג ועד האופן בו אנו מתפקדים כהורים ובסביבה בכלל. אותו דימוי עצמי משפיע על מכלול היבטים בהתנהלות ובהוויה שלנו, כלפי עצמנו וכלפי אחרים. אך ישנו מרכיב נוסף ומשמעותי מאוד, המודעות העצמית אולי אף מודעות בכלל. רבים מבדילים את האדם מיתר היצורים בעולם בזכות המודעות הזו. הן לדימוי העצמי והן לרמת והתבטאות המודעות יש השפעה ישירה ומכרעת על הצלחה, על צמיחה והתפתחות אישית.

הדימוי העצמי הוא ההתבטאות של איך אנו תופסים ורואים את עצמנו וכיצד אנו רוצים שאחרים יראו ויתפסו אותנו. המודעות העצמית לעומת זו היא משהו עמוק יותר, היא ההתבטאות הפנימית ביותר של האופן בו אנו יודעים להבין את עצמנו, היכרות אמיתית ומלאה עם עצמנו. כיום, במציאות החיים המלחיצה, המהירה, עם ריבוי מדיומים וגירויים חיצוניים, רבים מאוד שבויים במסגרת הדימוי העצמי שלהם ולא מאפשרים לאותה מודעות חשובה לפרוץ או להתפתח לכיוונים חיוביים.

להתעלות מעל הדימוי העצמי, לשפר אותו לרתום אותו להצלחה

אנשים רבים כל כך מתמקדים בדימוי העצמי שלהם, הם שמים דגש ותשומת לב על אופן ההצגה הפיזי שלהם, על הישגים חומריים פשטניים ועד ריצוי גורמים חיצוניים להם. התנהגות אנשים אלו יכולה להיות על פי תבניות ודפוסים מוכרים וברורים, הם יכולים להיות מצליחים מאוד מבחינה מקצועית או חומרית. אך לאו דווקא שלמים מבחינה מהותית, נמצאים בלחץ תמידי וגדול ואף לא מרוצים במהות של חייהם. כך שבניית הדימוי העצמי כפי שאחרים תופסים אותנו בהחלט אינה מספיקה ואינה מספקת.

רק במסגרת הבנת המהות שלנו, העמקה פנימה והבנה פנימית של מי אנחנו, מה השאיפות שלנו, מה מניע אותנו ומה התשוקות שלנו, נוכל לתת לאותה מודעות עצמית פנימית ורבת עוצמה לפרוץ ולהעשיר אותנו בכל כך הרבה מובנים. הכוונה היא להתעלות מעל דימוי עצמי "חיצוני" ומעל מכשולים שצברנו לאורך השנים – בילדות, בניסיון מקצועי, בחיים חברתיים או בזוגיות למשל – להבין את המהות שלנו ולהיות מסוגלים לצמוח, להתפתח, להצליח באמת ולהיות מאושרים. אלו לא קלישאות או דיבורים "באוויר", זו פשוט המציאות הטבועה בנו, מציאות שבכוחנו וביכולתנו לשנות, לטובה.

חברת הומניקיישן עוזרת לאנשים וארגונים ליצור הצלחה וצמיחה משמעותיות, להבין את המהות ולקבל את הכלים המעשיים לשיפור המצב והבעיות שכל אחד ואחת מאיתנו נתקלים בהם.

התפתחות אישית

Bookmark and Share