ניהול תיק השקעות – מתי להעביר את התיק לניהול בית השקעות

השקעות בשוק ההון מציעות מגוון רחב של אפיקי השקעה ומדובר על תחום מרתק במיוחד. למעשה, כל אחד בציבור הישראלי הבוגר מושקע בדרך זו או אחרת בשוקי ההון, בישראל ובעולם. יש את אלו המחזיקים תיק השקעות פעיל בניירות ערך ויש את אלו שאמנם לא מושקעים ישירות בשווקים אך כספם בהחלט נמצא בשוק דרך הגופים המוסדיים המנהלים את החסכונות הפנסיוניים וקופות הגמל. יש כיום שפע אפשרויות ודרכים לנהל תיק ניירות ערך, אך מתי כדאי להעביר את התיק לניהול מקצועי של בית השקעות? ננסה לתת לכך מענה במאמר הבא.

כאשר רמת הידע וההיכרות עם השווקים נמוכה יחסית

השקעות בשוק ההון ומסחר פיננסי בכלל דורשים מיומנות וידע נרחב בתחומים שונים. אמנם לא חייבים להיות כלכלנים כדי להצליח בניהול השקעות, אך רמה מסוימת של ידע ומעורבות בניהול בתיק היא הכרחית. עבור אנשים שיש להם סכומי כסף פנויים להשקעות בניירות ערך ובאפיקים בשוקי ההון, אך אין להם הידע הרלבנטי לניהול פעיל של התיק או שהם לא מעוניינים להיכנס לעובי הקורה מבחינת ניהול ההשקעות – העברת התיק לניהול פעיל ושוטף של בית השקעות בהחלט יכולה להיות בחירה אסטרטגית נכונה שתוביל לתשואות עודפות.

בהשקעות לטווח ארוך

אנשים העוסקים במסחר יומי בשוקי ההון, צריכים ככל הנראה להשאיר תיק השקעות אישי בידיהם ולנהל אותו באופן עצמאי – בשל מודל הפעולה והעלויות של בית השקעות. אך מי שמבקש להשקיע את כספו לטווח הארוך יותר, למשל כאפיק השקעה נוסף על חיסכון פנסיוני או פשוט כדרך לתת לכסף לעבוד לאורך שנים, ניהול מקצועי של בית השקעות איכותי עשוי גם להניב תשואות גבוהות וטובות יותר מאשר בניהול עצמי וכך מתאפשר ניהול השקאות בר קיימא לטווח הארוך.

למי שלא רוצה להיות מעורב מאוד בניהול השקעותיו

כמובן שכאשר בית השקעות מנהל עבור לקוח תיק השקעות אז כל התהליך מבוצע על פי בנייה מדוקדקת ואישית של פרופיל הלקוח, רמת הסיכון הרלבנטית, מטרת הכסף, טווח זמן ההשקעה, רמת תנודתיות וכן הלאה. אך ניהול השקעות בשוק ההון דרך בית השקעות מתאים מאוד למשקיעים שרוצים להשקיע בצורה חכמה ומשוכללת, אך לא להיות מעורבים מאוד בניהול התיק בפועל. מנהלי ההשקעות מבצעים את פעולות הקנייה והמכירה, עוקבים אחר התיק באופן שוטף וכיוצא באלו – המשקיע מקבל דיווחים תקופתיים ויכול לעקוב בכל רגע נתון אחר התיק, ביצועיו והרכבו.

סיבות נוספות להעדיף ניהול השקעות דרך בית השקעות כוללות למשל ניהול עבור משקיעים זרים שאינם מתגוררים בישראל, ניהול השקעות של כמה אנליסטים ומנהלי השקעות ולא אדם בודד, אפשרות ליהנות מהטבות מסחר דרך בית ההשקעות וכיוצא באלו.

ניהול תיקי השקעות

Bookmark and Share