פרקטים- מראה חמים בבית ללא הצטברות אבק

אם אתם מחפשים ליצור מראה חמים יותר בבית אך נרתעים מהצטברות שערות ואבק על גבי שטיחים ועקב כך ההשתעבדות אליהם, הפיתרון הוא פרקטים. פרקטים עשויים עץ או היום בעיקר תחליפים המדמים את מראה העץ. מראה העץ וגווניו נותנים מראה חמים, בגווני חום שונים על פי בחירתכם. אין ספק כי החלפת אריחי הרצפה הרגילים העשויים לרוב גרניט פורצלן או קרמיקה ונותנים מראה קר בפרקט תשווה לאותם חדרים תחושה נעימה ומיוחדת.

מראה של ארמונות מאירופה

הפרקטים הקלאסים והראשונים היו עשויים משכבת עץ גושני והמסורת האירופאית היתה לרצף את הארמונות והבתים היוקרתיים בפרקט עץ אמיתי. הפרקטים היו עשויים עץ דובדבן, מהגוני ועצים יוקרתיים נוספים. באירופה היתה לפרקטים חשיבות רבה בגלל מזג האויר הקר. אין להשוות את החום של רצפת פרקט לקור של רצפת אבן או שיש. עם זאת, במשך הזמן התגלה כי פרקט עשוי מעץ הוא בעייתי כי העץ הוא חומר טבעי הנתון להשפעות מזג האויר והוא משנה את צורתו, מתכווץ ומתרחב בעקבות שינויים במזג האויר והלחות. הדבר הביא להמצאתם של פרקטים אשר נותנים תחושה טובה לא פחות ומראה יפה: פרקט למינציה ומאוחר יותר פרקט פולימרי.

פרקט למינציה- יתרונות וחסרונות

פרקט למינציה עשוי חומרים חלופיים לעץ כמו HDF או סיבית. הלוחות מונחים זה על גבי זה כאשר את כל החבילה מצפה שכבת למינציה שקופה ומבריקה המהווה מגן מפני שריטות ושחיקה. מראה הפרקט מחקה כל סוג עץ רצוי. ניתן אף להתקין את שכבת הפרקט על גבי הריצוף הקודם ולחסוך עבודה. החיסרון המרכזי של פרקט מסוג זה הוא שיש לו רגישות לרטיבות ולחות.

פרקט פולימרי- פרקט לאוהבים לשטוף רצפות בנחת

אם פרקטים עם למינציה הסטנדרטיים רגישים למים ולרטיבות ויש לשטוף אותם רק עם החומרים המתאימים ולעשות זאת באופן מסויים, פרקט פולימרי אינו רגיש לרטיבות וכאן הבשורה הגדולה שלו. זהו פרקט סינטטי אשר מתחלק אף הוא לסוגים שונים הבאים לידי ביטוי במחיר. הסוגים השונים נבדלים זה מזה בעובי הפרקט, גודל הלוחות ובמשתנים נוספים. הפרקט עשוי PVC ולא HDF. את הפרקטים העשויים PVC ניתן למצוא במקומות ציבוריים רבים, כולל חניונים ומפעלי תעשיה בגלל העמידות הרבה שלהם. כעת הגיעו פרקטים אלה גם לבתים הפרטיים והם עושים עבודתם גם בבתים. מחירו של פרקט זה יכול עדיין להיות יקר אך מוצעים גם פרקטים מסוג זה שהם זולים יותר. ההבדלים במחירים באים בעיקר בעקבות הבדלים בעובי הלוחות.

שיפוץ דירה במסגרת תמ"א 38

Bookmark and Share