שידוכים או אתרי היכרויות- מה כדאי?

מציאת בני זוג מעולם לא היתה משימה קלה, אך אן ספק שהיום זוהי משימה קשה עוד יותר מפעם. אם בעבר לאנשים לא היו דרישות מיוחדות וכל מה שחיפשו הוא אדם נחמד, עובד ובריא, היום אנשים נכנסים לדקוית, בוחנים את בן הזוג הפוטנציאלי עם זכוכית מגדלת ומעדיפים להמשיך את המסע לבד מאשר לבחור בן זוג שאינו מושלם בעיניהם. היום גם בני זוג רבים יותר נפרדים כך שגם הברירה בפינצטה אינה בהכרח המפתח לזוגיות נצחית.

שידוך- הדרך העתיקה להיכרות

במגזר החרדי עדיין זוהי השיטה. נשים וגברים מכירים באמצעות שידוכים. לעיתים השידוך נעשה על ידי קרובים ומכרים ולעיתים  בעזרת שדכן או שדכנית שזהו המקצוע שלהם. באיזשהו מקום זוהי הדרך הקלה- כאן הגבר והאישה הופכים לפסיביים לפחות מבחינת החיפוש כשהם תולים תקוות באדם שיביא להם את בן הזוג המתאים. האם זוהי בהכרח מחשבה מוטעית? לא בהכרח. תלוי בבני הזוג המחפשים. לעיתים דברים שרואים משם לא רואים מכאן. אדם זר יכול לראות את התמונה המלאה ולהיות אובייקטיבי. כמובן שכדי לעשות שימוש בשיטה זו צריכים בני הזוג לשים את האגו בצד ולשתף פעולה.

אתרי היכרויות- למצוא את מה שמחפשים

אתרי היכרויות מאפשרים לאדם להכיר בכוחות עצמו. כמובן שהדרך האידיאלית להכיר היא באמצעות פגישה אקראית והתאהבות. עם זאת, אין מה לעשות- לא לכולם היא מגיעה, וגם אם היא מגיעה- לא תמיד אותה היא צולחת וממשיכה לקשר ארוך וממושך. אתרי היכרויות מאפשרים לאדם לפרוש מבחר גדול של אפשרויות- אנשים שבדיוק כמוהו מחפשים אף הם אהבה לטווח ארוך, לבדוק ולקרוא על אותו אדם גם פעמים רבות, מה שלא יתאפשר במהלך פגישה אמיתית. האפשרות לבדוק שוב ושוב עד שמקבלים החלטה היא יתרון גדול. עם זאת, דווקא בגלל האפשרויות האינסופיות שישנן באותם אתרים, יש לבצע את החיפוש באופן ממוקד, ליזום יצירת קשר כשיש פוטנציאל ולא להשאיר את הקשר עם אותו בן זוג פוטנציאלי על מסך המחשב.

שילוב בין שידוך לאתר היכרויות

דרך שלישית משלבת שידוכים עם אתר אינטרנט. זהו אתר להיכרויות המנוהל בידי שדכן או שדכנית. הדבר דומה לשידוך הרגיל אך כיוון שהכל נעשה בדרך ממוחשבת כמות הנרשמים היא רבה יותר והדבר פחות מרתיע אנשים שהיו חוששים ללכת לשדכן באופן ישיר. יתכן שבן הכלאיים הזה מתאים לאנשים שהם פחות יוזמים ויותר חוששים או לחילופין יוצרים קשרים רבים מדי שאינם מובילים לקשר אמיתי ורציני.

Bookmark and Share