תהליך המיתוג – כל מה שחשוב לדעת עליו

אם אתם מתעניינים בתחום הפרסום, העיצוב, הגרפיקה או שאולי יש לכם עסק או חברה, ודאי נתקלתם לא אחת במונח "מיתוג". המיתוג הוא חלק חשוב, ואף גם מרכזי מאד, באופן שבו לקוח תופס את החברה או את העסק שמספק לו שירותים, וכן גם בהשוואה למתחריו. למיתוג ישנו כוח רב ביכולת להביא להצלחתו של העסק, או מנגד – לגרום לפגיעתו, במידה ונעשה באופן הלא נכון. מהו מיתוג? מדוע הוא חשוב כל כך? ומה כדאי לדעת על מיתוג חברות ועסקים? על כך, לפניכם.

חשיבותו של מיתוג מוצלח

לא בכדי חשוב לבחור משרד פרסום או מעצב גרפי מקצועי ומוכשר. כדי ליהנות מפתרונות מיתוג מוצלחים, יש להתייחס לפרמטרים שונים ולעשות גם שימוש בכלים פרסומיים רלוונטיים. אולם, מיתוג חברות ועסקים, ועוד בטרם בחירתו של הפן העיצובי הכללי, מתחיל במוצר מאיכות גבוהה. מוצר שמספק ללקוחותיו בדיוק את מה שהם צריכים ועושה זאת באופן הנכון. מוצלח ככל שיהיה, מיתוג למוצר או לשירות שאינם מוצלחים, לא "יעשה את העבודה" ולא יצליח להביא להצלחתו של המוצר או של השירות. וזו, פעמים רבות, מדוע מוצרים רבים בשוק אינם שורדים. לא בגלל מיתוג לא נכון או לא מקצועי. בגלל מידת איכותם, שפוגם ביכולתם להצליח. ולמרות זאת, גם למיתוג הנכון ישנה השפעה רבה מאד על האופן בו הלקוח יתפוס את המוצר או את השירות ויחליט לבחור דווקא בו ולא במתחריו.

מיתוג מקצועי ונכון – מה כולל במסגרתו?

חשוב לזכור שמיתוג מלווה את הלקוח לאורך שנים ארוכות. ישנן חברות שבזכות מיתוג מוצלח במיוחד, שומרות על מקום של כבוד ברשימת החברות המובילות ומצליחות כבר שנים רבות לשמור על לקוחותיהן הרבים. מיתוג חברות מתחיל ברצונה של החברה להציע מוצר חדש או אולי שירות חדש ללקוח ולהחדירו אל השוק באופן הנכון. שירותי מיתוג חברות או עסקים מתחילים בסקר שוק מקדים, הנחשב לשלב הכרחי וחשוב ביותר. במסגרתו נבדקים המתחרים השונים בשוק וכן קהל היעד למוצר או לשירות שאותו יש למתג. אחר כך נבנית האסטרטגיה השיווקית שתהווה הקו המנחה וכן בנייתו של הקונספט המרכזי שיאפיין אל המותג. כמו, למשל, הלוגו שלו, הסלוגן ועוד. ורק לאחר שכל זה בוצע, מתחילה הטמעתו של המיתוג, בין אם באמצעות קמפיין פרסומי, פתרונות שונים של קידום מכירות, יחסי ציבור ועוד. את כל זה עושים בעזרתו של משרד פרסום מקצועי, הבקיא באופן יצירת המיתוג לעסק או לחברה והטמעתו בשוק.

Bookmark and Share