שעון נוכחות ביומטרי ויתרונותיו

יחד עם כל הטכנולוגיות והחידושים אותם מכניסים בעלי חברה לחברתם בכדי להגדיל את התפוקות והרווחים, הגורם האנושי הוא המשפיע ביותר על רווחיה. גם אם יוכנסו לחברה מכונות למיניהן, מחשבים בעלי פונקציות רבות ושכלולים נוספים, עדיין העובדים הם מבצעי העבודה העיקריים. לכן, נוכחותו של עובד היא קריטית עבור החברה ויכולת הייצור שלה. כאשר עובד מחסיר ימים יש לכך השפעה על תפקודה של החברה. אפילו הגעה לעבודה באיחור ויציאה מוקדמת יותר היא בעלת השפעה. לכן, בכל חברה נבדקת שעת הגעתו ושעת יציאתו של עובד באמצעות שעוני נוכחות.

מכרטיס מנייר אל האצבע

יחד עם התפתחויות טכנולוגיות אחרות, גם בתחום שעוני הנוכחות ישנה התפתחות משמעותית בשנים האחרונות. בעבר זמן הגעתו וצאתו של עובד היה מתועד באמצעות החתמת כרטיס מנייר. מאז חול רב זרם בשעון החול. בעשור האחרון החתמה היתה נעשית בעזרת כרטיס מגנטי. היום, יותר ויותר מקומות עבודה עוברים אל שעון נוכחות ביומטרי אשר אינו מצריך נשיאה של אף תעודה או כרטיס. אצבעו של האדם המלווה אותו בין אם ירצה ובין אם לאו מהווה עבורו את התעודה או הכרטיס במקום העבודה.

יתרונותיו של שעון נוכחות ביומטרי

שעון נוכחות ביומטרי מאפשר לעובד להיות פטור מנשיאתו של כרטיס או תעודה כלשהם. כל שהוא צריך היא האצבע שלו. טביעת האצבע של אדם היא ייחודית לחלוטין ויכולה להוות סימן זיהוי שלו. ההחתמה הפשוטה של הנחת האצבע ולא מעבר מאפשרת רישום ותיעוד מדוייקים ביותר של מספר השעות בהן היה נוכח אדם בעבודה. הדבר הולך יחד ביד עם חוק הגנת השכר מבחינת שעות עבודה נוספות, למשל. רישום הנוכחות מגיע למחשבו המרכזי של המנהל כולל סימון של שעות נוספות עליהן אמור העובד להיות מתוגמל בתעריף גבוה יותר. השעון הביומטרי מאפשר רישום נוכחות גם אם העובד הגיע לסניף אחר של החברה ושהה בו מספר שעות. גם כאן הדבר משתלב עם חוק הגנת השכר. כך ברור כי השכר עבור השעות בהן היה נוכח העובד בסניף אחר של החברה לא ינוכה בטעות.

מבנה השעון ומרכיביו

השעון הביומטרי מורכב ממסך ומסנסור זיהוי המזהה את האצבע המונחת על גביו. במאגר הזיכרון שמורים הנתונים של טביעות אצבעותיהם של העובדים. השעונים נבדלים זה מזה במראה החיצוני, ברזולוציה ורגישותו של סנסור הזיהוי ובכמות טביעות האצבע שיכולות להשמר במאגר הזיכרון. לכן, מומלץ להשקיע בשעון איכותי שיוכל להכיל כמות גדולה של טביעות אצבע ולזהות אותן בנקל.

Bookmark and Share