נס קפה בריא – קפה עם סיבים תזונתיים

נס קפה בריא – קפה עם סיבים תזונתיים

בישראל, רוב האנשים פותחים את יומם עם כוס נס קפה מהבילה שממלאת את חלל החדר בריחות מרירים ומיוחדים. ריחות שמעוררים את בלוטות הטעם ואת החשק להתחיל את היום. לכן, רבים מתקשים לוותר על הקפה היומי שלהם משום הטענה שמדובר במשקה שאינו בריא.

קפה- בריא או לא?

אנשים רבים טוענים שהקפה הוא ה"נס" של הבוקר והלילה. משקה זה עוזר להם להתעורר וללמוד או להגיע אל העבודה. הבעיה היחידה היא שבשנים האחרונות יש טענות שונות שהקפה אינו טוב לבריאות ויש את האסכולה שטוענת שקפה כמו למשל לחם לבן ואורז לבן, איבד את התועלות הטבעיות שלו. כיוון שבעשור האחרון המודעות לכל הקשור אל הבריאות הולכת וגוברת ורוב האנשים מעוניינים לצרוך מאכלים ושתייה שבריאים לגופם או שמביאים תועלת מסוימת, אנשים רבים החליפו את נס הקפה הרגיל שלהם לקפה מלא, דהיינו קפה עם חלבונים וסיבים תזונתיים, כמו למשל דגנים טחונים, צ'יקוריה (עולש) ועוד.

נס קפה- היתרונות והחסרונות

יש אנשים שטוענים שהקפאין מעלה את הערנות, מרגיע סוגים מסוימים של כאבי ראש (יש תרופות מסוימות לשיכוך כאבי מיגרנה וכאבים כלליים בהם יש קפאין), מגביר את האנרגיה בגוף, אידיאלי לספורטאים ומשפיע לטובה על הזיכרון. לעומת זאת, אחרים סבורים שקפה אינו טוב לבריאות ויש לו יותר חסרונות בהשוואה אל תועלות.  מומחים טוענים שאנשים ששותים קפה נמס יכולים לחוות בעיות שינה וקושי רב להירדם. פעמים רבות הקפה גורם לכאבי ראש, לתחושה של עצבנות ולאלו שסובלים מבעיות של לחץ דם הוא יכול לגרום להעלאתו ולתחושה של סחרחורות. בנוסף, הם טוענים ששתיית משקה זה בעת הריון יכול להשפיע על המשקל של העובר. הקפה יכול לגרום לדלקות פרקים, ירידה בכמות מסת העצם והרשימה עוד ארוכה. דבר זה מוביל לכך שאנשים רבים אינם יודעים כיצד לפעול. כאן ההמלצה הטובה ביותר תהיה להתנהג כרגיל ולצרוך קפה, אך בריא יותר. כלומר, כזה בו יש סיבים תזונתיים ומרכיבים נוספים שבריאים לגוף, כמו למשל אבקת נס שעשויה מעולש וחלבונים של חלב.

לסיכום, רבות נכתב על קפה , ולא בכדי. המחלוקות סביב נושא הקפה קיימות עשרות שנים ומשפיעות בשנים האחרונות על אנשים רבים. חלק מאותם אנשים בוחרים להפסיק לשתות ואילו הרוב בוחר לעבור לסוגים  בריאים יותר ועל ידי כך ליהנות מהיתרונות של הקפה וליהנות מכל לגימה שלו, מדי בוקר.

Bookmark and Share