קפה שחור- לחזור אל המקורות

קפה שחור- לחזור אל המקורות

באחת מעונותיה הראשונות של "ארץ נהדרת" היה מערכון זכור אודות גלגוליו של הקפה בארץ. ראו בו את מרגלית צנעני (אותה שיחק מריאנו) מגיעה לבית קפה טרנדי וכל מה שהיא מעוניינת בו הוא קפה שחור פשוט כמיטב המסורת אך בבית הקפה מציעים לה קפה מסוגים שונים כמו מקיאטו, אספרסו כפול, קצר ושאר מושגים מתחום הקפה אליהם התוודענו בשנים האחרונות. בסוף היא מתפשרת על בוציאטו… היום ניתן לראות מגמה של חזרה למקורות וחיפוש אחר קפה אותנטי ללא שמות שמקורותיהם באירופה או ארצות הברית אלא הקפה הפשוט שלנו.                                                                                               Coffee cup

גם טעים ומסתבר שגם בריא

אם עד היום שתיתם את הקפה במעט יסורי מצפון על כך שאתם מזיקים לגופכם, מחקרים בתחום הראו שלא כך הוא. כמובן שכמו כל דבר שאנו מכניסים לגופנו גם שתיית הקפה צריכה להיות במידה, בעיקר בגלל הקפאין אולם מסתבר שקפה מכיל חומרים החשובים כל כך לגופנו, פנולים ופוליפנולים מסוג CGA השייכים למשפחת האנטי אוקסידנטים. משפחת האנטי אוקסידנטים  כוללת גם אנזימים מסוגים שונים, ויטמינים וקרטנואידים. חשיבותם של האנטי אוקסידנטים לגוף היא רבה. במהלך ניצולו של החמצן על ידי גופנו בתהליך טבעי נוצרים תוצרי לוואי בשם רדיקלים חופשיים אשר פוגעים במולקולות הטבעיות שבגוף כמו חלבונים או שומנים. האנטי אוקסידנטים מפרקים את אותם רדיקלים חופשיים ומפחיתים או אפילו מונעים נזקים.

 

מה ההבדל בין סוגי הקפה השונים?

ישנם סוגים רבים מגוונים של קפה: קפה באלאנס,קפה שחור,קפה נס ועוד. כולם נבדלים זה מזה במידת הטחינה של פולי הקפה. קפה שחור, קפה טורקי וגם קפה בוץ הם למעשה שמות שונים לאותו מוצר. קפה אספרסו נטחן טחינה גסה יותר כך שגרגריו בלתי נראים והמרקם כמעט חלק לחלוטין וקפה הפילטר חלק עוד יותר ממנו. פרמטר נוסף בהם נבדלים סוגי הקפה זה מזה הוא במידת הקליה. ככל שהקליה ארוכה יותר כך הקפה יקבל טעם מריר וחזק יותר.

 

להכין בבית "קפה כמו במסעדה"

ההכנה של הקפה היא פשוטה. היא מבוססת על שילוב בין כמות קפה לעומת כמות מים ובין טמפרטורה. היחס בין המים לקפה צריך להיות 20% קפה מול 80% מים לאוהבי קפה בעל חוזק רגיל או 25% קפה מול 75% לאוהבי טעם קפה חזק. המים צריכים להיות לא רותחים לחלוטין לכן יש לחכות כחצי דקה לאחר רתיחת הקומקום. קפה שהוכן היטב צריך להיות בעל שכבה חומה שצפה על המים ללא גרגרים שנראים בה.

Bookmark and Share