איך לקנות כל מה שנדרש לתינוק מבלי להתבלבל?

איך לקנות כל מה שנדרש לתינוק מבלי להתבלבל?

כאשר תינוק עומד להגיע לעולם, במיוחד כשזהו ילד ראשון, מוציאים ההורים לעתיד את רשימת הדברים שתינוק זקוק להם מן האינטרנט ונבהלים. מדובר באמת ברשימה ארוכה בה רשומים אביזרים וחפצים רבים. ראשית, לא להכל זקוקים כבר עם הגיעו של התינוק לעולם. ישנם אביזרים אשר אותם כדאי לקנות רק במצבים מסויימים כמו למשל שמן לאמבטיה אשר כדאי להשתמש בו במידה וישנו יובש בעור. לכן, כדאי להתחיל קודם כל מהדברים הבסיסיים כמו מיטה, בוסטר לאוטו, אשר בחודשי חייו הראשונים של התינוק נקרא סלקל, בגדים וגם מוצצים אשר טובים להרגעה במצבים שונים. אז על מה לשים דגש?                                                                              baby sitting in bed

מיטת תינוק

מיטת תינוק היא כמובן אחד האביזרים הבסיסיים ביותר שעל איכותם לא ניתן להתפשר. מיטה צריכה להיות עשויה מחומר שנמצא כי אינו רעיל, רצוי עץ מלא. המיטה צריכה להיות במידות מסויימות וחשוב שיהיו בה שלושה מצבי גובה בהתאם לגובהו של התינוק כדי שחלילה לא ייפול מן המיטה. חשוב שסורגי המיטה יהיו ברווחים של כ- 5 ס"מ זה מזה ורצוי שיהיו שטוחים. בדקו שהמיטה עומדת בתקן ונמצאה בטיחותית על ידי מכון התקנים.

עגלה

גם עגלה היא מקום בו מבלה התינוק חלק ניכר מן הזמן. ניתן לרכוש עגלת שכיבה המוחלפת לאחר מכן לטיולון או לרכוש עגלה משולבת הגדלה עם הילד. בכל מקרה שימו לב למשקל העגלה, מנגנון הקיפול שהוא קל ונוח, לגודלה בכדי שתיכנס לרכב בקלות ולבד ממנו עשוי הריפוד שלה. גם כאן חשוב לקנות עגלה שעברה את מבחני הבטיחות של מכון התקנים.

בוסטר/כסא תינוק/סלקל

כל השלושה יושבים על אותה משבצת וממלאים תפקיד דומה בשלבי התפתחותו השונים של התינוק. הראשון מביניהם הוא הסלקל בו מושם התינוק נגד כיוון הנסיעה. ממשקל 10 ק"ג ישנו מעבר לכסא תינוק ולאחר מכן הילד יושב על בוסטר החל ממשקל 18 ק"ג ומגיל 4 בערך. את כל השלושה מומלץ לשים במושב האחורי, רצוי האמצעי. יש לשים לב כי הם מעוגנים היטב למקומם ומחוברים באמצעות חגורת הבטיחות אל מושב הרכב. אם מניחים אותם במושב הקדמי יש לוודא שאין מנגנון כרית אויר פעיל.

אביזרים קטנים אך חשובים

אם עד כה עסקנו בגדולים והמרכזיים, ישנם גם אביזרים קטנים שלא כדאי לשכוח. מוצצים הם כלי אשר מרגיע תינוקות רבים ובשלב מעט מאוחר יותר תינוק עם מוצץ יפחית בנטיה לדחוף לפה כל דבר. גם בתחום זה ישנו מבחר של מוצרים. כדאי לשים לב שהמוצץ מתאים לגיל התינוק.

Bookmark and Share