כיצד לתת לתינוק שינה רגועה ואזור פעילות בטוח

כיצד לתת לתינוק שינה רגועה ואזור פעילות בטוח

בתחילת דרכו התינוק הוא סטטי יחסית עד לשלב בו הוא מתחיל בזחילה וצמא לחקור ולהכיר כל חלק בבית. אנו כהורים צריכים ליצור לו סביבה בטוחה ונוחה בה יוכל לישון בנוחות אך גם להיות פעיל מבלי שנצטרך להשגיח עליו בכל רגע (הכביסה והכלים בכיור לא יעלמו מעצמם) יש מספר אמצעים שיעזרו לנו בכך אותם יש להתאים גם לגילו של התינוק.

עריסה

עריסה לתינוק היא המיטה המתאימה לו ביותר בתחילת הדרך. הגודל שלה מהווה יתרון גם עבור התינוק וגם עבורנו. עבור התינוק זהו אזור מוגן העוטף אותו היטב. בחודש ואפילו החודשיים הראשונים התינוק לא זקוק לשטח גדול אלא להיפך, הוא רגיל עדיין מן הרחם לאזור קטן, עוטף וחמים. עריסה לתינוק מדמה את התחושה הזו היטב. בנוסף, עריסה קטנה יהיה נוח להציב גם בחדר ההורים כך שלא תצטרכו לקום ולדדות בחושך בין חדרי הבית עד שתגיעו אל התינוק. כשהעריסה צמודה אליכם, לעיתים רק נדנוד קל או מתן מוצץ להרגעה מספיקים, ואם זהו זמן האכלה, אין ספק שהדבר נוח יותר לביצוע כשהתינוק לידכם.

מיטה

מיטה היא שטח גדול יחסית לשינה ומתאימה לתינוק מעט גדול יותר ויכולה להתאים עד גיל שנתיים- שלוש. במיטה יש לתינוק יותר מקום לתנועה ומרחב גדול יותר להתהפך, להסתובב, לשבת ואף לעמוד. יש לשים לב שהמיטה בטיחותית, שהמעקה מתאים לגובה התינוק כדי שחלילה לא ייפול מן המיטה וגם שלא יצליח לרדת ממנה באופן יזום.

לול

לול לתינוק מספק משטח פעילות לא רק לשינה אלא גם למשחק. הוא מצויין לתינוק גם בשלבים המאוחרים יותר של התפתחותו ואף לפעוט ברגעים שאנו לא יכולים להשגיח עליו באופן צמוד וחוששים כי יזיק לעצמו או לבית. את הלול ניתן להציב בסלון ואף להעביר אותו בין אזורי הבית, למשל מהסלון למטבח ולהיפך. לול לתינוק יכול להיות עשוי מעץ, פלסטיק או שיהיה לול מתקפל לקמפינג. לול מעץ הוא חזק ועמיד מאוד אך משקלו כבד וקשה להעבירו ממקום למקום. לול מפלסטיק לעומתו הוא קל משקל אך יציב וחזק פחות. לול מתקפל לקמפינג נוח מאוד להעביר וכיוון שהוא ניתן לקיפול בקלות אפשר להעבירו גם מבית לבית (למשל אל בית סבא וסבתא בעת הצורך).

משטח פעילות

משטח נוסף שניתן להניח עליו את התינוק הוא משטח פעילות שהוא מזרון או שמיכה עבה בעלי שטח רחב וצבעוני אשר בו גירויים המושכים את התינוק. הוא מצויין לבילוי משותף עם התינוק או לתינוק בתחילת שלב הזחילה או לפני כן.

Bookmark and Share