שיפור איכות החיים באמצעות השתלות שיניים

שיפור איכות החיים באמצעות השתלות שיניים

אם אחד מזכרונות הילדות הפחות נעימים שלכם הוא לראות את השיניים של סבא או סבתא צפות להן בתוך כוס, היום ישנו פתרון קבוע לשיניים חסרות אשר הולך ומשתכלל עם הזמן- שתלים דנטליים המהווים שיניים תותבות קבועות ומשתלבות היטב בפה בין השיניים הטבעיות. השתלות שיניים הן הפתרון המקיף ביותר לטיפול בשיניים חסרות. הוא דורש השקעה אך התוצאות בהחלט משתלמות כל עוד עושים את התהליך נכון.

מדוע ישנו איבוד שיניים?

איבוד שיניים יכול להתרחש מכמה סיבות: הסיבה הטבעית לאובדן שיניים היא כמובן זקנה והחלשות השיניים עד כדי נפילתן בסופו של דבר. עם זאת, זוהי אינה הסיבה היחידה. לעיתים אדם מאבד שיניים גם בגיל צעיר יותר עקב רקבון השן, פגמים מולדים המביאים לחוסר בשכבות המגנות על השן עד כדי הריסתה בסופו של דבר, טיפול שורש שנכשל, מחלת חניכיים חריפה או טראומה כלשהי שעברו השיניים כמו נפילה או תאונה שהביאו לשבירת השיניים או הריסתן.

יתרונות ההשתלות על פני שיטות טיפול אחרות

שיטת הטיפול באמצעות השתלות שיניים נחשבת לשיטה היעילה ביותר לטיפול בשיניים חסרות. השתלים הם חזקים ועמידים כשההשתלה נעשית באופן חד פעמי ללא צורך להחליף את השתלים. היום גם לא ניתן להבדיל בין השתלים לבין השיניים הטבעיות. את השתלים ניתן לבצע גם בשילוב עם שיטות שיקום אחרות כמו שיניים תותבות, כתר התומך בשן חסרה או גשר דנטלי לו השתל משמש כתומך. השתלים מסייעים ליצור יציבות של השיניים ומונעים פציעות של החניכיים.

כיצד נעשה התהליך?

לפני ההשתלה יש לגשת לפגישת יעוץ עם הרופא בכדי שיבדוק באופן מקיף את מצב הפה, גם באמצעות שיטות אבחון כמו סי טי או רנטגן. לעיתים מבנה העצם או החניכיים אינם מתאימים לביצוע השתלה אך בשל התקדמות בתחום עבור יותר ויותר אנשים זהו הפתרון הטוב ביותר. עד היום תהליך ההשתלה לקח מספר חודשים במהלכם היה צריך לחזור המטופל מספר פעמים להמשך התהליך.. התהליך כולל קדיחת חור קטן במקום בו חסרה השן, החדרת בורג והרכבת השתל עליו. היום ישנן גם השתלות שיניים ביום אחד, בהן מצומצם תהליך של מספר חודשים ליום אחד. השתלות שיניים ביום אחד מתאימות לבעלי לסת תקינה ומצמצמות תהליך של מספר חודשים לתהליך של יום אחד בו מורכבים כל השתלים, המבנים והכתרים. שיטה זו מאפשרת למטופל לצאת כבר באותו יום עם כל השיניים החסרות ושיפור במראה האסתטי מתקבל באופן מיידי.

Bookmark and Share